03 elokuuta, 2024

Tulleita ja sitäkin enemmän menneitä

Hei taas!

Mulla on ollut jo pidemmän aikaa mielessä tehdä postaus 2023-2024 myydyistä nukeista. Koin, että tuntuisi hassulta olla sanomatta täällä tästä aiheesta mitään. Mulla oli myös mielessä esitellä toukokuun lopulla saapunut uusin tulokas ja koska nuken saapumisesta alkaa olla jo aikaa niin päätin sisällyttää sen esittelyn samaan postaukseen.😅 Aloitetaan myydyistä!

 

 Pullip Pere Noel:

Ostin nuken Pullip Stylestä tammikuun 2023 puolivälin paikkeilla ja se saapui 1.2. Heti nuken tullessa koin tyytymättömyyttä sitä kohtaan. Mulla tyytymättömyyden tunteen laukaisi mekon kellertävä tylli. En odottanut mekon tylliosuuden olevan täydellisen valkoinen niin kuin alkuperäisellä julkaisulla, mutta en myöskään odottanut sen olevan ihan näin kellertävä! Päädyin myymään nuken viikossa pois. 

 

Pullip Alice du Jardin:

Tämän neitokaisen olenkin esitellyt täällä aiemmin! Myin nuken kesäkuun 2023 puolivälissä ja syyn muistan olleen tarve aiheuttaa kaaosta.

 

Pullip Cassie:

Toinen täällä aiemmin esitelty neitokainen. Myin Pullip Cassien samasta syystä kuin Alice du Jardinin. Pullip Cassie lähti uutta kotia kohti elokuun alussa 2023.

 


 Fáye (Poshidolls full custom Fēlicitē):

Tämä ihanuus odotti saapumisestaan asti tullakseen kootuksi. Nukke oli tullessaan huonossa hapessa - hieman liian paljon kuumaliimatahrainen ja ruuvin reiät pääosin pilalla. Joulukuussa 2023 mulla oli vihdoin tälle nukelle uudet ruuvit kolmen vuoden odotuksen jälkeen. Joulukuun lopussa olin valmis kokoamaan nuken pitkän odotuksen jälkeen todetakseni, että ostamillani ruuveilla päätä ei saa edelleenkään kiinni ja 2020 nukelle tilaamani teetetty kaulatappi ei mahdukaan nukelle. Siinä vaiheessa olin niin turhautunut, että laitoin nuken Toriin myyntiin. En ollut ihan täysin varma haluanko myydä, koska Fáye oli paitsi aivan ihana mutta myös mulle todella rakas nukke pitkän yhteisen historian vuoksi. Ostajan ilmaantuessa en kehdannut sanoa, etten olekaan ehkä valmis myymään nukkea. Fáyen myynti oli kova paikka, mutta aika on parantanut haavaa niinkuin sanonta kuuluu.

 

Pullip Favorite Ribbon:

Ostin nuken tänä vuonna tammikuun puolivälin paikkeilla Torista käytettynä. Yksi mun lempinukkeja ikinä mun entisinä nukkeiluvuosina oli Pullip Favorite Ribbon ja kun bongasin mallin Torista mulla tuli sellainen "pakko saada" tunne ehkä nostalgian vuoksi? Nuken tullessa olin iloinen siitä, mutta pian myös kaduin sen ostoa. Huomasin, että tämä malli ei taida olla mun juttu nykyään. Myin nuken lopulta maaliskuun alussa.

 

Pullip Merori: 

Tämä oli mulle sellainen malli, jota ihailin pitkään käyttäjäkuvista ja samalla se oli myös "ehkä joskus"- malli. Elokuun alussa 2023 bongasin uudenveroisen Pullip Merorin alle satasella Zenmarketia selatessani ja päätin ostaa nuken. Nukke oli saapuessaan kaiken sen odotuksen arvoinen. Pullip Merori saapui 10.8.2023. Nuken kohtaloksi päätyi mun kriiseily siitä, millaisen siitä haluaisin. Jotenkin ajattelin meikin värin olevan hankala, mutta totesin vasta nuken myydessäni olleeni väärässä.Tiedostan, että myyntiin vaikutti myös hieman vanha tuttu tunne eli tarve aiheuttaa kaaosta. Myin neitokaisen pois tänä vuonna nukkeiluvuosipäivänäni.

Näin jälkikäteen näistä monen kohdalla olisin toivonut tehneeni toisin, mutta tällä mennään! Tulen mitä todennäköisimmin hankkimaan enemmän tai vähemmän samoja malleja uudestaan tulevaisuudessa.😅

 

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä se uusi tulokas! Oon haaveillut Polka Dolls Fabricsin full customista vuosia (ja muutaman kerran myös yrittänyt saada sellaisen). Jos oikein tarkkoja ollaan, niin oon toivonut vanhaa (2010 - luvun puolella tehtyä) full custom Pullippia kyseiseltä artistilta. Erityistoiveena voisin vielä mainita useampaan otteeseen missatun grailini tai ainakin mahdollisimman samannäköisen meikin omaavan. Toisena faktana mainittakoon, että en muista koskaan haaveilleeni Yeolumen omistamisesta. Tänä vuonna nukkeiluvuosipäivänäni kävikin sitten niin, että ihastuin aivan täysin Facebookin Pullip Sales Europe - ryhmässä myynnissä olleeseen Polka Dolls Fabricsin vuoden 2023 Yeolume - kustomiin. Ihka ensimmäiseksi Polkakseni sain näin ollen ihanan pienen KOWKYn.  Nukke saapui 27.5.2024. Nimekseen neitokainen sai Maélie. Tiesin heti ostohetkestä, että haluan antaa nukelle prinsessaa tarkoittavan nimen. Tämä tuli siitä syystä, että nuken myyntikuvia katsoessani ajattelin nuken "pikku prinsessana". Ensimmäinen oma ehdotus nimeksi oli Himeko, mutta sitten kun pidemmän ajan jälkeen lähdin todella etsimään ja kirjaamaan nimiehdotuksia ylös niin Sinin mielipiteellä neitokainen sai nimekseen Maélie. Kiitos avusta Sini! 💗

Nukke tuli Yeolume Podon asun ja peruukin kanssa. Mukana oli myös Polkan tekemä alpakkaperuukki. Nukella on alkuperäinen, mutta kellastunut keho. Mulla olisi suunnitelmissa hankkia tälle Obitsu ja uusi peruukki jossain vaihessa. Haluaisin myös vaihtaa neitokaiselle paremman näköiset ripset.

Ps. Saitte Maéliesta puhelinkuvia, koska mä ole saanut aikaiseksi muokata järkkärillä kuvattuja saapumiskuvia.😅

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti