28 toukokuuta, 2023

Täällä taas!

Hej på dig! ♡

Oon yhä syvällä tauon syövereissä, mutta samalla oon vähän aktiivinenkin. Teen tätä postausta, koska viimeaikoina mun on kovasti tehnyt mieli postata blogiin! Ei siis ole ihan mahdotonta, että saatan kirjoitella tänne toistekin tauon aikana. 

 

Ajattelin, että kertoisin tässä postauksessa vähän kuulumisia. Siirrytäänpä siis niihin!

- Nukeillani ei mene yhtään sen paremmin vielä. Muutamia ideoita mulle on herännyt, mutta tarvitsisi päästä vielä ideasta toteutukseen. Toisinaan mulla on kriisi päällä nukkeilustani.

- Myin Lunarian pois tämän kuun alkupuolella. Nukke ei koskaan lakannut olemasta ihana, mutta väsyin sen kunnosta kriiseilyyn. Omalla tavallaan koin myös kasvaneeni yli nukesta.

- Huomasin viime kuun alussa Ramenin kasvoissa kellastumaa. Kellastumaa on suun ja leuan alueella. Olin hämilläni, sillä nukke oli ollut pimeässä vaatehuoneessa omassa laatikossaan syntymäpäiväkuvansa kuvauksista lähtien. Kysyin Poison Girliltä syytä kellastumiseen Elvi-tädin nukkelapset - ryhmän jäsenten ehdotuksesta ja ilmeisesti kellastuminen johtuu nuken iästä. Sain niin Poison Girliltä kuin nukkeryhmäläisiltä neuvoja kellastuman poistamiseen, mutta en ole ainakaan tällä hetkellä ryhtymässä toimiin kellastuman poistamiseksi.

- Mulle on tullut kaksi uutta nukkea. Ostin molemmat Torista käytettyinä. Pullip Alice du Jardin saapui 14.4. Ostin nuken oikeastaan enemmän mukana tulleen värikkään Leeken peruukin vuoksi. Erikoisväriset Leeken peruukit ovat olleet mulle vähän heikkous jo edellisinä nukkeiluvuosina ja etenkin nämä, joillaisia ei saa kuin hyvällä tuurilla jälkimarkkinoilta. Harmi kyllä, ettei tuo nuken mukana tullut peruukki ollut parhaimmassa kunnossa latvoista. Mitä Alice du Jardiniin tulee mallina; se on ollut kovasti toivelistalla viimeaikoina, mutta uudelleenjulkaisun sijaan alkuperäinen julkaisu päällismekon paitaosan ruusujen asettelun takia.😅 Toinen tulokas on malliltaan Pullip Cassie. Neitokainen saapui 11.5. Olin haaveillut kevään mittaan Cassiesta tai Calliesta ja tästä syystä päätin ottaa tilaisuudesta kiinni. Tämän kohdalla sain pettyä parin stock-kamppeen kunnosta, mutta muutoin ei ole valittamista ostoksesta.

- Oon vuosia tahtonut tehdä nukkekuvan, jonka taustalla olisi kukkiva kirsikkapuu ja tänä vuonna se haave viimein toteutui! Aiempina vuosina olen lähes poikkeuksetta ollut liian myöhään liikkeellä. Kuvausten jälkeen tunsin haluavani tehdä vielä panostetumman kuvan vielä joskus, mutta pidän kyllä tämän kerran lopputuloksesta. 

 

Vielä loppuun postauksen pieni kuvaosuus! Päätin jättää "syntymäpäiväkuvat" väliin tänä vuonna, koska viime nukkeiluvuonna homma tuntui enemmän pakkopullalta kuin ihanalta kuvausprojektilta. Myönnettäkööt, että mua myös laiskotti nukkeiluvuosipäivänä (15.5) tavanomaisen työkokeilupäivän jälkeen. 😅



 Iloista kesän alkua! ♡


2 kommenttia:

  1. Suloiset kuvat olet ottanut! Kellastuminen on aina harmillista, mutta toivottavasti se ei ole liian häiritsevää :)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa, että pidit kuvista! Kyllä sä vähän häiritsee, muttei liikaa kumminkaan.:)

    VastaaPoista